woensdag 1 februari 2012

BASTAARDS!

Inzake erfenissen viel mij het volgende op: als burgers willen weten of kinderen eigenlijk wel kinderen waren van hun vader, of bastaards, moeten zij dit zelf op de 1 of andere manier uitzoeken en betalen.
Ik wil graag dat de wet gewijzigd wordt op dit punt.

Bij de geboorte van een kind moet voortaan standaard onderzocht worden wie de vader is. Dit zal soms lastig zijn bijvoorbeeld bij tienermoeders maar daar wil ik het nu niet over hebben. Ik wil het hebben over gevallen waarbij het kind juridisch erkend is maar dit bij derden toch vragen oproept. Kortom : ik wil voorkomen dat de moeder weg komt met liegen.

Ik wil dat er van kinderen verplicht wordt vastgesteld wie de vader is. De moeder kan zoveel beweren! Als dan blijkt dat de genoemde vader niet de vader blijkt te zijn wordt deze daarmee beschermt door deze nieuwe wet.

Dat dit nog niet is geregeld vind ik schokkend. Veel te vrijblijvend. Als het kan, dan wordt er misbruik van gemaakt! Doe daar wat aan overheid.

Bij het overlijden moeten mensen die claimen kind te zijn ook onderzocht kunnen worden. Hoe kun je als bastaard toch in het testament worden opgenomen, hoe bewijs je dit enzovoort. Het is nu vaak nog niet getest dus kinderen die wel een  juridisch erkend kind zijn moeten dit voortaan naar mijn mening bij wet bewijzen. Totdat uiteindelijk iedereen dat bij geboorte al heeft getest.  De overheid moet hier zorg voor dragen, we betalen immers al genoeg belasting.

Er kan met wetgeving veel psychologisch leed voorkomen worden. Kinderen die altijd al hun vader niet begrepen en omgekeerd en dat mekaar verweten, dat kan voorkomen worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten