dinsdag 16 oktober 2012

Portugal



Ik las: dat Portugal doorgaat met bezuinigingen, dat zij nu een begrotingstekort van 10% hebben en dat willen terugbrengen naar 4,5% volgend jaar.

Ik las dat ze in Portugal de inkomstenbelasting gaan verhogen van 9,8% naar 11,8%.
Gevolg zware rellen.

In Nederland is de inkomsten belasting 33% of hoger!

Ik durf te stellen dat de overheid in Portugal het nu beter doet met minder geld dan Nederland dat  een aardgasbel heeft en meer belasting heft.
3 conclusies:
1)Het is schandalig dat Portugal zo weinig belasting heft geen wonder dat ze de financiƫn niet op orde hebben. Daar hoeft de rest van de EU niet voor te bloeden.

2)Het is schandalig dat Nederland zo veel belasting hef en de zaken financieel toch niet op orde heeft.
3) Als ik het geld had zou ik naar Portugal vertrekken, ze hebben een beter (belasting)klimaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten