maandag 18 april 2016

ME wordt ingezet voor recherche werk


Ik las een nieuwsbericht over een schietpartij in IJsselstein met een dode man van 37 als gevolg. Deze is zwaargewond door een onbekende naar het ziekenhuis gebracht en is daar overleden.

De plek waar de man is neergeschoten is in de buurt van recreatiegebied Nedereindse plas. Dat gebied is doorzocht door de ME. Wat? Ja, de ME.

Het is al weleens eerder gebeurd dat  de ME wordt ingezet voor werk dat voor de recherche is bedoeld. Dat is het ergerlijke eraan. Ik roep in herinnering de Schiedamse parkmoord. Het kennelijk doel van de ME inzet moet zijn om ieder bewijs te vertrappen/ te vervuilen.

Men zou daar ook mee ophouden men heeft het nog een aantal keren toch gedaan en nu vrij stiekem weer. Het is het misbruiken/verkeerd inzetten van de mogelijkheden die het politiekorps heeft. De ME is hier niet geschikt voor heeft er geen talent voor is er met kisten als schoenen ook niet voor toegerust. Een stuk bewijs waar je met deze zware schoen/laars op staat is kapot.

Bij de Schiedamse parkmoord werd dan ook eerst iemand veroordeeld die het niet gedaan had. Er was een meisje vermoord en verkracht. Een jongetje had zich dood gehouden en het daardoor overleefd. Dit jongetje moest daarna de Zaanse verhoormethode ondergaan waarbij een rechercheur op hem ging zitten. Waarom is niet duidelijk het jongetje was uiteraard een slachtoffer een krankzinnige daad. Maar daar gaat het mij hier niet om.

Mij gaat het om de ME inzet. Iedereen zou het ook gek vinden als een korps rechercheurs(onderzoekers) ingezet zouden worden om hooligans uit een te drijven.

Da moet verboden worden, dat is waanzin!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten