woensdag 17 mei 2017

Koning-PilootWillem IV


Vandaag in het nieuws: de koning vliegt al jaren als piloot bij KLM-cityhopper. 21 jaar lang 2 keer per maand. Nu gaat hij zich laten omscholen om de Boeing 737 te mogen vliegen.
Heel leuk bericht maar ik geloof niet dat hij dat voor niets heeft gedaan. Daar is Van Oranje de man niet naar. Ik denk dat hij daar het forse salaris, wat piloten krijgen, voor ontvangt. Deeltijd wellicht maar toch fors.

Piloten zijn grootverdieners je hoeft er, net als een buschauffeur, niet al te intelligent voor te zijn en je verdient toch veel geld. Ideaal voor Alex, ware het niet dat hij daarnaast al koning is van dit land.

Ik vind dat niet kunnen omdat:
1) De koning  naast het koningschap nog als piloot werkt,
2     2Dat de koning daar een riant salaris voor krijgt terwijl hij als zoveel krijgt voor het   koningschap. Dat laatste staat qua hoeveelheid al ter discussie.
3) Werken voor KLM betekend werken voor Air France wat betekend dat onze koning werkt voor Frankrijk!

Wanneer een burger een bijstanduitkering ontvangt en hij daarvoor moet werken gaat de beloning die hij /zij ontvangt van de uitkering af. Het salaris wordt verrekend. De burger moet dit gedwongen voor niets doen!
Ik vind dat de koning ook zo behandeld dient te worden. Hij meent naast zijn baan als koning zich nog een baan te kunnen permitteren!? Dan moet dit salaris afgetrokken worden van zijn, Koninklijke en daadwerkelijk royale, uitkering.

Vroeger hadden we een Koning-Stadhouder (Willem III koning van Engeland en Stadhouder van een aantal staten in Nederland en niet te verwarren met koning Willem III van Nederland).
Nu hebben we: Koning-PilootWillem IV…..
Wat een achteruitgang. Ik vind het gĂȘnant en een ondermijning van zijn eigen koningschap. Willem geeft hiermee aan er wel wat naast te kunnen doen. Hij is kennelijk nog steeds niet van plan zich volledig op zijn koningschap te richten.

Ik vraag mij af of er een leger aan beveiligers meegaat? Het is praktisch onmogelijk dit. De beveiliging is onmogelijk op deze manier. En de pers vind het alleen maar leuk…?


Wellicht zijn deze vlieguren in voorbereiding op zijn aankomend burgerschap?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten