zaterdag 9 mei 2020

Mondkapjes zijn verboden in het openbaar



Is het Verbod ivm gezicht bedekking van toepassing op mondkapjes ivm Corona? Het is wel van toepassing op de Boerka en ik meen de Nikaab. Ik vraag mij af of mondkapjes in het openbaar wettelijk gezien wel mag? Niemand heeft daar kennelijk aan gedacht. De pers niet, experts niet, de regering niet, de oppositie niet, analisten niet, Influencers (lijkt overigens erg op Influenca oftewel griep) ook niet. Ik vind het belachelijk dat dit verplicht wordt gesteld in het openbaar vervoer. Wel moet men optreden tegen kuchende en ziekelijke reizigers. Dat moet dan gebeuren door conducteurs/chauffeurs/BOA’s/ andere toezichthouders/spoorwegpolitie (zij doen nu feitelijke toch niets tenzij iemand hen oproept).

B.H. op de mond
We hebben gekte gezien rond mondkapjes; onlangs is een matrasfabrikant in het nieuws geweest welke ook mondkapjes ging maken. Heel bijzonder is het product dan ook niet. Als het in een peeskamer kan liggen dan kunt u het ook op u gezicht dragen lijkt de regering te zeggen. Het ding lijkt ook gewoon op een BH, een borsthemd voor vrouwen. Voor 1 borst dan. Wellicht mogen u en ik een BH in elkaar vouwen en voor het gezicht dragen? Geen F cup dan natuurlijk maar een redelijk gemiddeld formaat. Ik zou graag zien dat een in elkaar gevouwen BH, of halve BH, getest word op geschiktheid als beschermingsmiddel tegen het Coronavirus. Wellicht bied dit ook voldoende bescherming, zoals een stuk matras voor het gezicht. Ik ben zeer hoopvol gestemd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten