vrijdag 4 juni 2021

Noordzeevisserij voortaan alleen vanaf Noordzeehavens

 Ik stel voor dat vissen in de Noordzee allen nog maar gebeurd vanaf plaatsen die daadwerkelijk liggen aan de Noordzee. Zeeland kan op een aantal punten ook nog wel maar vanaf het IJsselmeer is gewoon verspilling van brandstof. Gekkenwerk.

Jammer voor Urk maar de middeleeuwen zijn voorbij. Er is een Zuiderzee meer. Wil je toch nog vissen dan vis je in het IJsselmeer. Verplaats de overbodige boten naar elders zodat minder, zwaar gesubsidieerde, brandstofverspilling nodig is. Een kotter vanaf IJmuiden zal minder geld kosten als deze gaat  vissen op de Noordzee dan wanneer deze helemaal uit Urk vandaan komt. Willen Urkers en bijvoorbeeld Volendammers dat niet dan moeten ze maar stoppen. Dit zit er aan te komen zie ook het volgende artikel waarvan ik de titel niet helemaal begrijp: https://www.groot-waterland.nl/2020/07/21/volendammisering-kust-dreigt-door-noordzeeakkoord-visserij/

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het mooi vind dat dit afloopt want het is alleen maar drugshandel waarmee deze dorpen bezig zijn en waarop de kurk, ik bedoel de visserij, drijft. Dat zal lastig worden zonder vissersvloot. Dan kunnen ze ook geen drugs meer overladen op schepen kortom het einde van Urk en Volendam is in zicht. Dat zal ook een einde betekenen aan de hinderlijke Volendamse acteurs en artiesten. Wat heeft NL moeten slikken van deze kutdorpen. Hen is al te lang de hand boven het hoofd gehouden. Barst maar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten