vrijdag 11 december 2015

Economie wordt stelselmatig gesaboteerd


Ik las het volgende artikel en dit was voor mij de druppel:

CU in Groningen wil noodbrug over Eems (11-12-2015)

De ChristenUnie in Groningen wil een onderzoek naar de plaatsing van een noodbrug over de Eems bij Weener. De partij wil zich er niet bij neerleggen dat er vijf jaar geen treinverkeer mogelijk is van Groningen naar Bremen.

De bestaande brug over de Eems bij Weener liep vorige week grote schade op toen er een schip tegenaan voer. Het treinverkeer ligt sindsdien stil. Omdat zowel de brug als de pijlers moeten worden vervangen, is de verwachting dat er vijf jaar geen treinen rijden tussen Groningen en Noord-Duitsland.

CU-fractieleider Van der Graaf gaat nu bij het Groningse provinciebestuur aandringen op een noodbrug, zegt ze tegen RTV Noord. "Wij vinden dat Gedeputeerde Staten samen met de Duitse autoriteiten moet kijken of dat een mogelijke oplossing kan zijn."

Van der Graaf zegt dat na de Tweede Wereldoorlog ook zogenoemde baileybruggen zijn ingezet om te voorkomen dat er jarenlang gaten in de infrastructuur bleven bestaan. Dat gebeurde onder meer in Deventer. "Het spoor ligt er nog steeds. De brug is het enige obstakel", aldus de politica. (einde krantenartikel)

 Er is een schip tegen een brug of sluis aangevaren dat lees je wel vaker . Dat hierdoor 5 jaar geen treinverkeerkeer mogelijk zou zijn, heb ik nog nooit gehoord en is onacceptabel.  Dan kun je toch een nieuwe brug aanleggen, dat kan geen 5 jaar duren!  Leg er een tunnelbak neer dat kan toch geen 5 jaar duren. Wat dacht je van 3 maanden!? Als dit in de Randstad gebeurd wordt dit toch ook niet geaccepteerd!? Wanbeleid.

Ik las enig tijd terug het volgende artikel (7-12-2015):  Niet duidelijk wanneer brug over Friese Sluis weer open kan Het is nog niet duidelijk wanneer de brug over de Friese Sluis bij Lemmer weer is gemaakt. Een auto reed zaterdag tegen de slagbomen, waardoor er veel schade ontstond. De brug kan daarom niet open. Schepen lager dan 6 meter kunnen wel door de sluis varen, omdat die onder de brug door passen. Omdat de brug vooral in de zomer wordt gebruikt door recreatieverkeer, is er niet veel overlast voor het scheepvaartverkeer.

De brug zou in januari volgend jaar al worden nagekeken, omdat het mechaniek niet goed meer is. De brug ging om die reden nog maar een keer per dag open.  Auto's kunnen gewoon over de brug rijden, alleen vrachtwagens zwaarder dan 10 ton mogen er niet overheen rijden. (einde bericht)

Met een auto is een sluis uitgeschakeld! Ik wist niet dat kon. Dat hoort ook niet mogelijk te zijn. Dat de software zo in de war raakt van een kapotte slagboom.  Los van deze slagboom moet een sluis toch te bedienen zijn.  Zet dan een verkeersregelaar neer. Dat heeft nu geen zin omdat de sluis, in dit geval, vreemd genoeg niet kan functioneren zonder deze kennelijk onvervangbare slagboom. Heel vreemd. Is dit een blunder of sabotage?

Hoe vaak zijn er geen problemen op de afsluitdijk? Of bij de ketelbrug? Daarom ben ik ook wel eens geneigd te denken dat dit aanslagen zijn op de Friese economie. Gecombineerd met onbegrijpelijke wegwerkzaamheden bij voortduring en rare beslissingen van bestuurders(politici  en ambtenaren). Een gerichte campagne om de boel te saboteren. Ik zou nooit een transportbedrijf beginnen in het noorden. Het gebeurt “gelukkig” ook elders in NL. De software die niet functioneert in een nieuwe tunnel bij Maastricht. Zelfs in de Randstad komt dit voor bij tunnels.

Er is volgens mij sprake van buitenlandse mogendheden die stelselmatig bezig zijn de economie, en dan vooral de mogelijkheid tot verplaatsen van mensen en goederen, te saboteren.
Er zijn volgens mij 2 mogelijke daders  1) de Russen 2)  de VS.

1) de Russen omdat we daar feitelijk mee in oorlog zijn/ in een machtstrijd zijn meegezogen tussen de Navo aan de ene kant  en de Russen en Iran aan de andere kant.

2) De VS omdat zij ons afhankelijk van hun willen houden. Dat uit zich vooral in de kolencentrales die wij bouwen terwijl wij geen kolen hebben. De VS heeft deze wel en levert kolen aan andere landen onder de kostprijs. Sterker nog ze leveren dit goedkoper dan Russisch  gas terwijl kolen vervoert moeten worden per schip kan gas vaak via pijpleiding danwel zeer geconcentreerd per schip vervoerd worden gas is in ieder geval veel goedkoper in vervoer.  De staatschuld van de VS loopt daardoor stevig op. Ik wil hier nog aan toevoegend at de VS Venezuela zo gek heeft gekregen om kolen naar ons te vervoeren alweer zeer goedkoop. Ik voeg dit toe om te voorkomen dat lacherig gezegd wordt dat onze”kolen” niet eens uit de VS komen. Dat is machtspolitiek dat is geopolitiek. Wij zijn daar nu van afhankelijk omdat ons aardgas is verkwanseld.  Wij hebben jarenlang te  goedkoop aardgas aan Italië geleverd om Italië bij de russen weg te houden. In Italië rijd men jarenlang op aardgas terwijl wij in NL op benzine en diesel rijden. Wat wij zelf niet hebben! Om dit alles en nog een paar dingen kan de VS er ook heel goed achter zitten zij zitten hier immers al jaren en beschouwen ons als een vazalstaat. Vijanden van de VS zien ons ook zo.

Veroorzakers van deze  “ongelukken” moeten veel harder worden aangepakt. De schade moet verhaald worden.  Zij moeten behandeld worden als saboteurs, spionnen en misschien wel als landverraders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten