Ik las het
volgende artikel en dit was voor mij de druppel:
CU in Groningen wil noodbrug over Eems
(11-12-2015)
De ChristenUnie in
Groningen wil een onderzoek naar de plaatsing van een noodbrug over de Eems bij
Weener. De partij wil zich er niet bij neerleggen dat er vijf jaar geen treinverkeer mogelijk
is van Groningen naar Bremen.
De bestaande brug over
de Eems bij Weener liep vorige week grote schade op toen er een schip tegenaan
voer. Het treinverkeer ligt sindsdien stil. Omdat zowel de brug als de pijlers
moeten worden vervangen, is de verwachting dat er vijf jaar geen treinen rijden
tussen Groningen en Noord-Duitsland.
CU-fractieleider Van
der Graaf gaat nu bij het Groningse provinciebestuur aandringen op een
noodbrug, zegt ze tegen
RTV Noord. "Wij vinden dat Gedeputeerde Staten samen met de
Duitse autoriteiten moet kijken of dat een mogelijke oplossing kan zijn."
Van der Graaf zegt dat na de Tweede
Wereldoorlog ook zogenoemde baileybruggen zijn ingezet om te voorkomen dat er
jarenlang gaten in de infrastructuur bleven bestaan. Dat gebeurde onder meer in
Deventer. "Het spoor ligt er nog steeds. De brug is het enige
obstakel", aldus de politica. (einde krantenartikel)
Ik las enig tijd terug het volgende artikel (7-12-2015): Niet
duidelijk wanneer brug over Friese Sluis weer open kan Het is nog niet duidelijk wanneer de brug over de Friese Sluis bij
Lemmer weer is gemaakt. Een auto reed zaterdag tegen de slagbomen, waardoor er
veel schade ontstond. De brug kan daarom niet open. Schepen lager dan 6 meter
kunnen wel door de sluis varen, omdat die onder de brug door passen. Omdat de
brug vooral in de zomer wordt gebruikt door recreatieverkeer, is er niet veel
overlast voor het scheepvaartverkeer.
De brug zou in januari
volgend jaar al worden nagekeken, omdat het mechaniek niet goed meer is. De
brug ging om die reden nog maar een keer per dag open. Auto's kunnen gewoon over de brug rijden,
alleen vrachtwagens zwaarder dan 10 ton mogen er niet overheen rijden. (einde
bericht)
Met een auto is een sluis uitgeschakeld! Ik wist niet dat kon.
Dat hoort ook niet mogelijk te zijn. Dat de software zo in de war raakt van een
kapotte slagboom. Los van deze slagboom
moet een sluis toch te bedienen zijn. Zet dan een verkeersregelaar neer. Dat heeft
nu geen zin omdat de sluis, in dit geval, vreemd genoeg niet kan functioneren
zonder deze kennelijk onvervangbare slagboom. Heel vreemd. Is dit een blunder of
sabotage?
Hoe vaak zijn er geen problemen op de afsluitdijk? Of bij de
ketelbrug? Daarom ben ik ook wel eens geneigd te denken dat dit aanslagen zijn
op de Friese economie. Gecombineerd met onbegrijpelijke wegwerkzaamheden bij
voortduring en rare beslissingen van bestuurders(politici en ambtenaren). Een gerichte campagne om de
boel te saboteren. Ik zou nooit een transportbedrijf beginnen in het noorden. Het
gebeurt “gelukkig” ook elders in NL. De software die niet functioneert in een
nieuwe tunnel bij Maastricht. Zelfs in de Randstad komt dit voor bij tunnels.
Er is volgens mij sprake van buitenlandse mogendheden die
stelselmatig bezig zijn de economie, en dan vooral de mogelijkheid tot verplaatsen van mensen en
goederen, te saboteren.
Er zijn volgens mij 2 mogelijke daders 1) de Russen 2) de VS.
1) de Russen omdat we daar feitelijk mee in oorlog zijn/ in
een machtstrijd zijn meegezogen tussen de Navo aan de ene kant en de Russen en Iran aan de andere kant.
2) De VS omdat zij ons afhankelijk van hun willen houden.
Dat uit zich vooral in de kolencentrales die wij bouwen terwijl wij geen kolen
hebben. De VS heeft deze wel en levert kolen aan andere landen onder de
kostprijs. Sterker nog ze leveren dit goedkoper dan Russisch gas terwijl kolen vervoert moeten worden per
schip kan gas vaak via pijpleiding danwel zeer geconcentreerd per schip
vervoerd worden gas is in ieder geval veel goedkoper in vervoer. De staatschuld van de VS loopt daardoor
stevig op. Ik wil hier nog aan toevoegend at de VS Venezuela zo gek heeft
gekregen om kolen naar ons te vervoeren alweer zeer goedkoop. Ik voeg dit toe
om te voorkomen dat lacherig gezegd wordt dat onze”kolen” niet eens uit de VS komen.
Dat is machtspolitiek dat is geopolitiek. Wij zijn daar nu van afhankelijk omdat
ons aardgas is verkwanseld. Wij hebben jarenlang
te goedkoop aardgas aan Italië geleverd
om Italië bij de russen weg te houden. In Italië rijd men jarenlang op aardgas
terwijl wij in NL op benzine en diesel rijden. Wat wij zelf niet hebben! Om dit
alles en nog een paar dingen kan de VS er ook heel goed achter zitten zij
zitten hier immers al jaren en beschouwen ons als een vazalstaat. Vijanden van
de VS zien ons ook zo.
Veroorzakers van deze “ongelukken” moeten veel harder worden
aangepakt. De schade moet verhaald worden. Zij moeten behandeld worden als saboteurs,
spionnen en misschien wel als landverraders.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten