donderdag 17 januari 2019

Baan Lelystad van de baan



Dit hele plan en ontwerpbesluit inclusief deze wijziging luchthavenbesluit moet van tafel.
Het halve land gaat er last van krijgen; dat blijkt bijvoorbeeld uit de informatiebijeenkomsten in: Friesland, Noord-Holland, Drenthe, Flevoland, Overijssel en Gelderland. Het rijk weet dit dus ook en erkent dit dus ook.


Rotterdam:
Deze opstijgbaan (er gaan enkel vertrekkende vluchten plaats vinden) kan beter zo dicht mogelijk bij de Noordzee. Dan hebben er het minste aantal burgers last van. Een vliegtuig gaat naar zee en kan dan wanneer het op voldoende hoogte is gekomen een bocht maken indien dat voor de bestemming wenselijk is. Een vlucht gaat dan misschien alsnog over Nederland maar veel hoger. Dat geeft veel minder overlast. Dat weten ze in Den Haag ook wel. Dat maakt dit zo onbegrijpelijk. Plaats deze baan in de buurt van het al bestaande Rotterdamse vliegveld! De huizen in deze omgeving zijn, als het goed is, al aangepast door geluidswerende isolatie te plaatsen. De regio Rotterdam al daar kan de werkgelegenheid ook gebruiken. De combinatie met de zeehaven lijkt ook logisch. De vestiging in Lelystad slaat werkelijk nergens op. Het is het meest welvarend en er is geen van synergie te verwachtten. De burgers aldaar kunnen dit ook echt niet waarderen in tegenstelling tot de regio Rotterdam waar, zoals gezegd, reeds een vliegveld is.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten