Dit hele plan en ontwerpbesluit inclusief deze wijziging
luchthavenbesluit moet van tafel.
Het halve land gaat er last van krijgen; dat blijkt bijvoorbeeld
uit de informatiebijeenkomsten in: Friesland, Noord-Holland, Drenthe,
Flevoland, Overijssel en Gelderland. Het rijk weet dit dus ook en erkent dit
dus ook.
Rotterdam:
Deze opstijgbaan (er gaan enkel vertrekkende vluchten
plaats vinden) kan beter zo dicht mogelijk bij de Noordzee. Dan hebben er het
minste aantal burgers last van. Een vliegtuig gaat naar zee en kan dan wanneer
het op voldoende hoogte is gekomen een bocht maken indien dat voor de bestemming
wenselijk is. Een vlucht gaat dan misschien alsnog over Nederland maar veel
hoger. Dat geeft veel minder overlast. Dat weten ze in Den Haag ook wel. Dat
maakt dit zo onbegrijpelijk. Plaats deze baan in de buurt van het al bestaande
Rotterdamse vliegveld! De huizen in deze omgeving zijn, als het goed is, al aangepast
door geluidswerende isolatie te plaatsen. De regio Rotterdam al daar kan de werkgelegenheid
ook gebruiken. De combinatie met de zeehaven lijkt ook logisch. De vestiging in
Lelystad slaat werkelijk nergens op. Het is het meest welvarend en er is geen
van synergie te verwachtten. De burgers aldaar kunnen dit ook echt niet
waarderen in tegenstelling tot de regio Rotterdam waar, zoals gezegd, reeds een
vliegveld is.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten