maandag 23 november 2015

Christian Robert Santos Freire




Bronnen, noten en/of referenties
  1. Omhoog ↑ Christian Santos: “Ojalá Farías me llame para jugar con la Vinotinto”, vamosvinotinto.com, 12 juni 2012
  2. Omhoog ↑ N.E.C. versterkt selectie met drie spelers, nec-nijmegen.nl, 26 juli 2014
  3. Omhoog ↑ Christian Santos: “Yo me siento venezolano” , primicia.com.ve, 29 januari 2015
  4. Omhoog ↑ Sanvicente anuncia convocatoria para los próximos amistosos, marca.com, 4 maart 2015
  5. Omhoog ↑ Jamaica Venezuela op soccerway.com
  6. Omhoog ↑ Brazilië vs. Venezuela 3 - 1, soccerway.com

 

 

Mijn commentaar: Santos is volgens mij een Nederlander

 Volgens wikipedia gaat het over een Duits venezuelaanse voetballer. Dat is raar wat heet Duitsland met Venezuela hij ziet er hartstikke blond en blank uit dat lijkt niets met Venezuela te maken te hebben. Duitsland was vroeger niet de kolonisator van Venezuela of zo.  Hij heet dus Santos dat suggereert iets Spaans ofzo.
Hij spreekt matig Duits. Ik vraag me af of hij Spaans spreekt.

Hij speelde in zijn jeugd bij een club die in de naam hermandad voert.
politie= hermandad?
Ik ging zoeken op wikipedia naar het woord hermandad men beweert op wikipedia dat hermandad in het spaans broederschap betekent en dat de politie zich zo noemt. Dat is klinkklare en schandalige onzin! Het woord Hermandad komt misschien als broederschap voor maar de link met de politie is ongefundeerd! Guardia Civil danwel policia is niet hetzelfde. Als het al voor de polite wordt gebruikt is dit spotten bedoeld. Ten tijde van de inquisitie heette het even zo en dat is niet vleiend. Ook meen ik, al kan ik dat nergens meer terugvinden, dat het in islamitische streken  in Irak of Afhanistan een benaming is voor religieuse politie. Misschien is dat een fout door journalisten, die iets te en opvallend gretig van het woord hermandad gebruik maken, ingegeven. In Enschede is de politie nu gevestigd op Adres: Hermandad 2, 7511 JN Enschede.... Dat is schandalig. Hoe de politie zich te kijk laat zetten.

Door toedoen van criminelen van het kaliber Kramer/caransa is deze valse betekenis op interet in schwung geraakt. Met smeris was het iedereen opgevallen en waren ze er niet mee weggekomen. Een hele vreemde ontwikkeling toch. Onpraktische practical jokes dat is waar, de eerder genoemde, criminelen zich mee bezig houden. Je ziet nu ineens voetbalclubs met deze naam. Ik heb er vroeger nooit mee te maken gehad. Deze Santos zou ook bij zo een club maar dan in Venezuela hebben gespeeld, ik heb mijn twijfels.

Het willekeurig herschrijven van talen naar goeddunken. In dit geval met ht invoeren van eht woord hermandad. Walgelijk! Bij het Fries was mij ook al onzin opgevallen. Plysje noemt men de politie in het Fries, volgens het leidende taal instituut. Dat is de uitspraak  en het schrift van een kleuter! Dan zou het poleijseij moeten zijn. De o mag je ook in het Fries uitspreken en niet alles hoeft afgekort te worden.  Eij = ie.  Mijn naam Zeilstra had eigenlijk zo geschreven moeten zijn: Zeijlstra. En uit gesproken als Zielstra. Ander voorbeeld: Sneijder moet eigenlijk uitgesproken worden als Snieder. Om terug te komen op politie in het fries: dat gaat verkeerd omdat het taalinstituut, dat de taal moet bewaken, beheerst wordt door criminelen.  Vroeger had men in Friesland(en eigenlijk heel Nederland) geen politie. Dat heette anders. Het zou dus ook een heel ander woord kunnen zijn in het Fries, afgeleid van iets als een veldwachter ofzo of (een schout had vroeger de politie taak met ) schepenen of koddebeier.

Er staat verder: In januari 2015 verkreeg hij een Venezolaans paspoort. Dat had hij dus niet!? Hoezo dan de naam Santos!? Hoezo speelt deze, niet eerder ontdekte, international bij NEC? De gemiddelde nederlander zal zeggen; "hij speelt toch goed"? Dat lag in ieder geval niet in de lijn der vewachtting als je zijn carriere in ogenschouw neemt. Een opvallend knappe inschatting van NEC. Of is er toch wat anders aan de hand?

Nu al 10 goals in de mickey mousse competitie nog voor de winterstop dat is schokkend en ongeloofwaardig. Is hij nou zo goed of is het niveau nou zo slecht? Hij/zijn familie zal het wel gekocht hebben denk ik. Datzelfde geld voor bijvoorbeeld ?Kuijt. Het publiek  van Feyenoord in het stadion is niet eens blij met zijn terugkeer nu ze hem hele wedstrijden in actie hebben gezien, toch heeft hij elke wedstrijd gesoord met opvallend  veel strafschoppen erbij. Dat geld ook voor Santos. Kuijt kan gewoon niet voetballen en is te oud. Dat is gewoon genant.

Conclusie: Santos is een Nederlandse crimineel (uit de omgeving van Nijmegen) die deze identiteit heeft gekocht. Dat je die in Venezuela makkelijk kan kopen snap ik. De aankoop van de Duitse identiteit met de naam Santos en de, overigens zeer matige, voetbalcarrière vind ik schokkend. Ik vind dat Santos en ook Kuijt verwijderd moeten worden. De betrokken clubs en scheidsrechters meten gestraft worden. Ik kan dit niet bewijzen maar er zijn er die dat wel kunnen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten