woensdag 16 maart 2016

Oranje 4-4-2


Alternatieve opstelling oranje:

Doel:                     Stekelenburg

Verdediging: Brenet    Nuytinck (anderlecht) Vlaar    Pieters

Middenveld: Wijnaldum Van Ginkel Strootman Fer

Aanval  :         Dost     Robben

 Reserves: Cillessen,Padt(Groningen)

Verdediging: Van Beek(ik zie hem als rechtsback overigens), Verhaegh, De Vrij , Bruma ,Hoedt(Lazio)Willems, Daley blind

Middenveld: Marten de Roon(atalanta Bergamo), Klaassen, Anita,Schaars,Hendrix ,Bazoer

Aanval : Luuk De Jong, Van Wolfswinkel, Siem de Jong   (28 spelers)

4-4-2 dus. Ik ben overigens niet goed thuis in hoe dat tussen de linies uitgewerkt dient te worden  maar 4-4-2 is een gezonde basis. Of je dan de middenvelders een verdedigende of aanvallende opdracht geeft kun je dat anders opschrijven tegenwoordig. Dat heeft niet mijn voorkeur, middenvelders moeten beiden kunnen.  Ik heb gekozen voor moderne fysiek sterke complete box-box middenvelders. Dat is de kern van de vernieuwing. We hadden zo een slap middenveld. Letterlijk slap met Daley Blind Sneijder en Bijvoorbeeld Wijnaldum.  Clasie stond daar ook wel eens en dat was dan fysiek een niet bestaand middenveld. Wijnaldum is dus wel fysiek in orde. Clasie dus niet. Blind is te licht voor het middenveld. Het zou soms wel kunnen als de ander 3 wel in orde zijn maar dat heeft niet mijn voorkeur.

Doel: Stekelenburg lijkt mij nummer 1 Cillessen is een redelijke wissel en Padt zie ik een goede keeper worden.

Verdediging: We hebben op dit moment problemen achterin. Met name op de rechtsbackpositie. deze zijn dun gezaaid op het moment wellicht kan Tiendalli weer een club vinden binnenkort.  Centraal achterin is het ook niet al te best met name in de breedte. Ik bied wat alternatieven bij de reserves. Deze moeten eens getest worden.  Verhaegh vind ik verdedigend niet zo sterk maar met een stevig middenveld zoals ik het hier neerzet moet dat als rechtsback of in van de centrale kunnen daarom is Blind er ook nog bij. Janmaat niet omdat hij behalve een slechte verdediger ook een waardeloze voetballer in totaal is.

Middenveld:  Er zijn 4 sterke middenvelders, stel deze dan ook op. Het zou eigenlijk onze sterkste linie moeten zijn. Geen puur aanvallende middenvelder meer aub . Geen Sneijder en Affelay meer dat tijdperk is afgesloten. Zij hebben genoeg kansen gehad. Het werkt niet! Pröper noem ik daarom niet omdat deze in mijn ogen niet compleet is. Verdedigend is het te slap en hij leid te gemakkelijk balverlies. Hij werkt niet genoeg en is niet briljant genoeg om dat te compenseren, dat kennen we nou wel. Het werkt niet.

Aanval: Dost als aanspeelpunt en Robben er omheen profiterend van doorgekopte ballen. Dat wil ik zien! Simpel en Effectief. Ondanks dat ik flink gesnoeid heb zit ik al op 28 spelers! Ik kon nog meer aanvallers bedenken maar voorlopig zijn er genoeg voor maar 2 posities.  Daarmee zijn zij niet meer zo belangrijk want vervangbaar en dat lijkt mij nodig en heel gezond. Narsingh kan er nog bij, Depay voorlopig niet want die jongen is niet goed in zijn hoofd. Een rotte appel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten