dinsdag 16 maart 2021

Vaccineren doet fascineren

 

Zombievaccin: Nu is het “geneesmiddel”/het van vaccin van AstraZeneca in het nieuws. Injectie ermee zou leiden tot een zeldzame vorm van Trombose in combinatie met een verlaagd aantal bloedplaatjes. Dat houdt dus stolselvorming van het bloed in. Je bloed gaat dus stollen. Het wordt hard. Ik dacht meteen aan Resident Evil. In deel 1 weet men nog niet goed wat er aan de hand is en een team special forces van het bedrijf Umbrella (paraplu wat een wereldomvattend bedrijf is met huishoudelijke apparatuur en defensiecontracten) een onderzoeksruimte in waar een biologisch wapen het T-virus is ontsnapt. Aangezien dit geheim is weten ze niet wat ze kunnen verwachtten. Op een gegeven moment wordt een persoon die niet halt houdt neergeschoten. Diens bloed blijkt te zijn gestold. Dat kan niet dat gebeurd alleen wanneer je dood bent, zo meldt ook een medisch aangelegd figuur in de groep. We hebben het hier dus ZOMBIES.

Bejaarden met voorrang ingeënt: Qua beleid heeft het mij verbaasd dat de overheid ouderen van 80+ met voorrang inent. Dat lijkt niet logisch omdat ouderdom of een gewone griep normaal gesproken zijn tol eist. Nu zie je dus dat er minder oude mensen sterven dan normaal. Het is gewoon in een groot aantal gevallen hun tijd! Dit kost de samenleving veel geld, door vergrijzing in stand te houden. Lijkt mij geen goed beleid. Daar is niemand mee geholpen. Nou ja, tenzij je bingo uitjes organiseert of werkt in het bejaardenvervoer. Ik heb al in eerdere blogs aangegeven tegen dit extreem kostbare en zinloze bejaarden vervoer te zijn een oude boom verplaats je niet en zo zou het ook met hoogbejaarden moeten zijn. Familie kan hen bezoeken in zeldzame gevallen meenemen. Ik heb genoeg 80+’ ers nog zien autorijden, met eigen auto, voor wie is dan dit bejaardenvervoer? Voor mensen die nauwelijks nog kunnen lopen en zien daar is dus familie voor? Bejaardenvervoer is alleen interessant voor de vervoerders (en hun allochtone werknemers), kerstmarkten en bingo’s. Het is in wezen oplichting van de maatschappij.

Bezorg bejaarden boodschappen: Nog steeds kom je bejaarden, die een bron van besmetting zijn tegen in de supermarkt. Er zijn mogelijkheden om thuis te bezorgen. Dit zou verplicht moeten worden voor 80+. Dat kan via verzorgingstehuizen of andere vormen van woonbegeleiding en gewoon via de winkelbezorging.  Je mag beiaarden niet bezoeken maar komt ze wel tegen in de supermarkt?!

Wel vaccins voor bejaarden niet voor derde wereld: Dat zou veel beter zijn dan hoogbejaarden maar allemaal in te enten met kostbare vaccins terwijl in de derde wereld er een mega tekort aan vaccins is. Er zijn überhaupt geen vaccins te krijgen. President Biden (van de VS) zei laatst Dat Amerika eerst vaccins krijgt en daarna gaan ze pas anderen helpen. Precies wat President Trump zei: ”America first”.

Reizen mag niet zonder fascinatie eh vaccinatie:  Ikzelf laat mij niet vaccineren. Ik vind het gevaarlijk. Ik wil geen zombie worden. De mensen in de derde wereld en Bulgarije zijn beter af. Zoals het nu staat mag ik niet reizen terwijl ik kerngezond ben als je je laat inenten met een zombievirus mag dat wel, dat vind ik fascinerend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten