zondag 26 maart 2017

Blind zag het niet aankomen....

Ik heb gisteravond maar een pijnstiller genomen. Bij het eerste doelpunt , binnen 5 minuten,was ik nog in lachen uit gebarsten. Toch had ik het zwaar met het te verwachtten slechte spel. Zo slecht en futloos. Bah. Daarna Blind met de verklaring dat je dat van te voren niet kunt weten…. Ik wijs op mijn vorige blog waarin ik De Ligt, spottend verwijzend naar zijn naam, Te licht noem. Ik zei al dat de aanwijzingen er zijn. Toch stelt hij hem op. Hoedt heeft veel meer ervaring dan De Ligt die ik voor onder de 19 nog te jong vind. De wedstrijd in de eredivisie na mijn blog daarin ging De Ligt op precies de zelfde wijze in de fout. Toch stelt Blind hem op. Blind is echt Blind!
Doelman Zoet:  ging niet vrijuit bij het 2de doelpunt zoals helder werd aangetoond door de analyserende Van Hooijdonk.
Achterhoede:
Kaasdorp: heel zwak, heel matig; onvoldoende.
De Ligt: Te Licht.
Hoedt: voldoende ER stond weer iemand al nam Bulgarije flink gas terug in de 2de helft.
Martins Indi: ruim voldoende.
Blind: voldoende maar ik denk dat Viergever op deze plek meer had kunnen toevoegen. Ik ben niet altijd een fan van opkomende backs maar nu was een impuls van achteruit welkom. Hij heeft dat laten zien in Europese wedstrijden. Blind had wel in het centrum gekund ipv Te Licht.

Middenveld: compleet onvoldoende iedereen had gewisseld kunnen worden zelfs ook de invallers. Strontman: heeft platvoeten en is overal te laat. Klaassen grossierde in on afgedwongen fouten en verknalde de enige goede kans. Deze ontstond door 1 van de weinige goede passen van Sneijder op Dost die aflegde op Klaassen. Sneijder stop toch en wordt zo vet als de slak die ik gister zag rondkruipen. “De slak” is vanaf nu Sneijders bijnaam.

Voorhoede? Robben heeft een kans gemist, nou dat heb ik even gemist door een zwakke blaas. Wat een trut die Robben. De aanvoerder die 3 keer zegt “wat moet ik nou zeggen”, stop er dan gewoon mee als je geen behoeft hebt aan die belangstelling.
Dost: dramatisch, ik heb hem al een randdebiel genoemd in een mijn vorige blog over oranje. Hij zou dus 1.96m volgens van Hooijdonk. Ik denk dat hij 1.80 is hooguit 1.85. Dat kan omdat hij niet de originele Dost is. Dit is iemand anders dan de Dost die we kennen van Heerenveen.
Luuk de Jong: Slaagde er in in 25 minuten(met blessuretijd) een nog uitgeblusterde indruk te maken dan de rest. Voegde niks toe. Waardeloos.
Promes: In het Engels betekend promes belofte….? Dat maakt een flinke schuld. Hij is heel snel maar kan niet voetballen.

Bulgarije speelde voor haar doen de eerste helft vrij aanvallend. Dat moet je niet doen want dan wordt het voor oranje geen leuke wedstrijd . Wij willen ook mee doen. Niet dat onze miljonairs dat uitstralen. Vandaar de vergissing bij de Bulgaren dat wij dat allemaal maar goed vinden.

Oplossingen:
1)Blind moet vertrekken vanwege gebleken incompetentie, hij kan ook niks uitleggen. Een alternatief zou kunnen zijn Jan Wouters/ Co Adriaanse of Ron Jans(al heeft deze net een andere functie aangenomen bij de KNVB).
2)De huisstijl moet 4-4-2 worden: Een flink aantal spelers mogen niet meer opgeroepen worden omdat de “bedrijfscultuur” te verziekt voor woorden is! De rest, waarvan er een aantal qua schuld niet vrijuit gaat, gaat dan hopelijk weer zijn best doen.
3)Er mag ook gekeken worden naar een boetesysteem. Dan wordt het moeilijker, namelijk duurder, om onze voetbalmiljonairs en bondscoach(!) om te kopen. Het boetesysteem geld dus ook voor de coach (wellicht in iets andere verhouding omdat spelers,vreemd genoeg, meer verdienen)

Doel: Stekelenburg (Reserves: Cillessen en Padt)
Achterin: Veltman,  De vrij, Martins Indi, Viergever reserves:,Brenet, Blind Willems, Vlaar, Rekik
Middenveld:  Wijnaldum, De Roon, Fer, Van Ginkel (Reserves: Rienstra(AZ linkshalf en aanvoerder), Klaassen, Anita ,Strootman, Van Overeem.
Aanval: Van Wolfswinkel,   Berghuis  Robben Reserves:  Lens, Luuk De Jong, Elia, Kluivert, Bergwijn, Robert Muhren (Zulte Waregem).

Mensen vragen zich bij maar 2 aanvallers af:” maar we moeten toch scoren”? Ik zeg :” hebben ze gister met al die steraanvallers gescoord?  1 doelpunt is trouwens voldoende als je de nul houdt”.
Daley Blind hou ik erbij omdat hij ook op het middenveld kan en in het centrum van de verdediging. Dat is makkelijk bij schorsingen en blessures op een toernooi. Hij haalt meestal een voldoende, al moet je van hem geen wonderen verwachtten.

Ipv van Wolswinkel  Het, gedroomde aanspeelpunt,  dacht ik aan Muhren. Kramer en Weghorst zouden ook nog kunnen maar dan moeten ze zich eerst maar eens als volwassen profs gaan gedragen. Van Wolfswinkel was mislukt in Engeland maar dat is Janssen nu ook aan het ovrkomen. Dost scoort nu veel in Portugal maar dat heeft Van Wolfswinkel jaren terug ook een aantal seizoenen laten zien. Een prima goaltjesdief en aanspeelpunt. Vroeger was  het heel normaal dat een spits nauwelijks kon voetballen. Het hoeft geen Van Persie te zijn. Liever niet zelfs. Van Persie kan misschien beter de bal hoog houden maar scoor zeer moeilijk. Ik heb liever iemand die zich richt op doelpunten maken in de spits. Dat moet van Wolfswinkel zijn. Nu bij Vitesse moet die in mijn ogen teveel plaats maken voor Baker en nog zo een figuur van Chelsea dat is zonde want dan was heel Nederland nu al overtuigd geweest van zijn mogelijkheden. Dan had zelfs Blind het gezien.



OVERIG:

Discriminatie linksbenigen: In het centrum van de verdediging ontstond naar aanloop van deze wedstrijd een” probleem” door de blessure bij De Vrij. Blind loste dit op door Te Licht op te stellen. Wat stom is. Ik denk dat hij kwam tot deze fout door een breed gedragen misvatting in het voetbal namelijk dat: 2 linkspoten niet samen in het centrum van de verdediging kunnen staan. Een misvatting volgens mij omdat men nooit moeilijk doet over 2 rechtsbenigen (iets wat normaal gesproken veel voorkomt omdat er gewoon minder linkspoten zijn). Beroemd is het duo Rijkaard Koeman in oranje. Discriminatie en een verder onbelangrijk detail. Hoedt bleek behoorlijk op de plek van De vrij uit de voeten te kunnen ondanks zijn kennelijke handicap, volgens rechtsbenigen dus. Ik ben zelf linksbenig.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten