vrijdag 17 maart 2017

Half gare Jodenkoeken

Ajax-kopenhagen 2-0
Ik moet zeggen dat ik het niet gekeken heb. I heb wel een kleine samenvatting gezien 1-0 door een kopbal  van Traore uit een rebound (de bal kwam terug van de keeper of het “houtwerk” wat tegenwoordig van aluminium is).  En de 2-0 was een penalty gemaakt door Dolberg vlak voor rust. Dolberg miste daarna nog 2 goede kansen om het te beslissen. Ik heb gelezen dat ook Younes nog een kans miste.
Een goede aanpassing in vergelijking met de uitwedstrijd was Viergever als linksachter ipv Sinkgraven.  Sinkgraven zou licht geblesseerd zijn. Nou dat kwam dan heel goed uit. De extra lengte was zeer welkom. In het midden was Sanchez weer terug van een schorsing. De 17 jarige De ligt was weer opgesteld. Belachelijk wie stelt er nou een 17 jarige etter op. Om mijn ongelijk te bewijzen werd hij ook nog tot man van de wedstrijd uitgeroepen. Belachelijk! Hoe werkt dat eigenlijk  met de man van de wedstrijd uitroepen? Hebben de supporters een stemkastje!? Nee het is een “politieke”beslissing van achter de schermen. Pappa zal wel flink betaald hebben daarvoor. Verder ben ik van mening dat Ajax, danwel mensen rondom Ajax , Kopenhagen hebben omgekocht. Daarbij hebben zij bedongen dat Kopenhagen geen doelpunt mocht maken. Ik had dit niet gezegd als het technisch bestuur De Ligt (te licht) niet tot man van de wedstrijd had uit geroepen. De rest zou zich dood moeten schamen als dat echt terecht zou zijn. Afgetroefd worden door een 17 jarig ventje. Het was natuurlijk niet terecht.

Matchfixing zal niet onderzocht worden. Want het kan nog veel gekker. Als er al 1 duel over 2 wedstrijden onderzocht moet worden ,in het Europese, is dat Barcelona-PSG want dat Barcelona doorging  naar de volgende ronde van de Champions League was wel heel sterk. Ik was niet goed in kansberekening maar dat kon echt niet.

Omkoping en matchfixing vieren helaas hoogtij. Wat ook een rol speelt is bepaalde thuisvoordelen. Ajax heeft een dubieuze grasmat waarop tegenstanders die zich niet goed hebben laten informeren op wegglijden. Het is namelijk op te lossen door bepaalde speciale noppen (pinnen) onder de schoenen te bevestigen.  Verder hebben ze in de Arena versterkers die het geluid van het veld en de omgeving het publiek versterken dat werkt verdovend als je dat niet gewend bent. Dan raak je daardoor uit je concentratie en raak je gedesoriënteerd. Je hoort het geluid van een bal van een andere kant dan waar het vandaan zou moeten komen. Dat is verwarrend. Ik ben tegen deze geluidversterkers omdat het geestdodend werkt en Ajax juist creatieve voetballers zou moeten willen opleiden/afleveren/opstellen. Vooral creatieve denkers hebben last van geestdodende omstandigheden.  Klaassen heeft daar geen last van omdat hij er aan gewend is en hij simpel van geest is. Ziyech komt door geestdodende versterkers minder uit de verf, dan bij Twente.
Bosz vond dat v.d. Beek in plaats van Klaassen moest spelen en Ziyech op de plek waar v.d. beek de vorige ontmoeting met Kopenhagen nog speelde als linkshalf. Alweer onbegrijpelijk waarom zou je v.d. beek daar niet laten staan en Ziyech op de plek waar hij bij Twente uitblonk laten spelen!? Daar heb je hem toch voor gekocht!? Is dat alleen om het anders te doen dan ik in mijn blog over de heenwedstrijd suggereerde?
Veldman viel uit na 20 minuten waardoor de dwerg Tete het veld in moest. Ik had daar Westermann ingebracht. Door Bosz zelf gekochte ervaren Duitse verdediger. Allicht minder voetballend maar volgens Bosz zelf wel de beste kopper bij Ajax. Dat kan ook bij hoekschoppen in aanvallend opzicht een voordeel zijn. Tete is verdedigend, qua lengte, een onaanvaardbaar risico bij hoekschoppen tegen. Tenzij je de tegenstander omgekocht hebt natuurlijk. Het is ook niet zo dat Tete zelf een hoekschop kan voorkomen door goed te verdedigen. Het is dan ook een ex rechtsbuiten.


Bosz was tevreden en vond dat er in de volgende ronde geen koekenbakkers bij zitten. Ik heb mijn twijfels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten